Utviklingssjef Fet IL, Fotballgruppa

Er du vår nye medspiller? En hardtarbeidene lagspiller og en kreativ playmaker?
Vi søker ny utviklingssjef i Fet IL Fotballgruppa, med tiltredelse fra 01.08 - 2022

2022-03-22
Kjetil Moren Bråthen

Fet IL er et fleridrettslag som samler flere idretter under samme administrasjon og visjon (Fotball, Håndball, Innebandy, Futsal, Gym og Turn og Klatring). I tillegg har idrettslaget en satsning på 60pluss og turaktiviteter. Idrettslaget er med sine 2500 medlemmer det største idrettslaget i Lillestrøm Kommune. Gjennom idrettslagets aktiviteter, både tradisjonelle idrettsaktiviteter og ulike andre arrangementer, ønsker Fet IL å være et av bygdas viktigste samlingssteder.

Med stolte tradisjoner, et rekordhøyt aktivitetsnivå og viktig anleggsutvikling er Fet IL i medvind. Vi søker etter en ny lagspiller i form av en engasjert utviklingssjef i fotballgruppa. Vil du være med å ta idrettslaget, og fotballgruppa spesielt, til nye høyder?

Du vil tilbringe deler av arbeidstiden som trener på Sørumsand VGS toppidrett fotball, og resterende på idrettslagets arenaer. Du må regne med noe arbeid på kveldstid og i helger.

Arbeidsoppgavene vi tilbyr vil være varierte, og du må være i stand til å ta initiativ og løse utfordringer som oppstår underveis. Du skal jobbe med mange mennesker og må være i stand til å bygge relasjoner raskt på tvers av aldre.

Arbeidsoppgaver

• Ansvarlig for vedlikehold og oppfølging av fotballgruppas sportslige planer.
  • Ansvarlig for rekruttering av trenere og støtteapparat hos lagene i fotballgruppa.
  • Overordnet ansvar for Telenor xtra- fotballakademiet.
  • Være klubbens representant mot VGS
  • Ansvarlig for kommunikasjon og overgang fra ballskolen
  • Sammen med trenerutviklere ha ansvar for implementering av klubbens strategier for spillerutvikling og oppfølgingen/kvalitetssikring av dette arbeidet.
  • Iverksette og følge opp klubbens rekruttering av spillere i henhold til klubbens regler for spillerlogistikk.
  • Organisere og planlegge fotballgruppas logistikk og arrangement.
  • Ansvarlig for innendørsturneringer og andre engasjerende tiltak som «drømmekampen», stokkerace og lignende.
  • Informasjonsflyt på nettsiden og kommunikasjon ut i relevante kanaler.
  • Nødvendig forefallende arbeid
  • Jobbe med styreutvalgene: kvalitetsklubbansvarlig, laglederansvarlig, sportslig ansvarlig og økonomiansvarlig.
  • Sammen med sportslig og administrativ leder i fotballgruppa og fotballstyret ansvarlig for Glomma Cup
  • Sammen med sportslig og administrativ leder arrangere fotballskoler
  • Stillingen rapporterer til sportslig og administrativ leder

Ønskede kvalifikasjoner

• Stort engasjement for å utvikle klubben i alle ledd.
  • Erfaring med å planlegge og lede aktivitet for barn og ungdom.
  • Høyere utdanning med pedagogisk/idrettsfaglig retning er ønskelig.
  • Erfaring fra klubbdrift er en fordel.

Personlige egenskaper

• Du er strukturert, selvstendig og målbevisst
  • Du har gode lederegenskaper med organisatoriske evner
  • Du er løsningsorientert med fokus på å få jobben gjort
  • Du er glad i mennesker og fleksibel
  • Du har svært gode samarbeidsevner og høy arbeidskapasitet
  • Liker å ha mange baller i luften.
  • Fleksibel, energisk og yter det "lille ekstra" når det er nødvendig.
  • Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• En spennende og utfordrende hverdag i en klubb som vokser.
  • Muligheten for en unik og spennende erfaring fra innsiden av Lillestrøm kommunes største idrettslag.
  • Spennende og hektiske arbeidsdager sammen med mange fantastiske frivillige.
  • Fleksibilitet med stor frihet under ansvar.
  • Gode og dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.
  • Fast 100% stilling
  • Lønn etter kvalifikasjoner og nærmere avtale
  • Gode pensjon- og forsikringsbetingelser

Den som ansettes må beherske norsk skriftlig og muntlig, og vise frem gyldig politiattest.
Stillingen rapporterer til sportslig og administrativ leder Fet IL Fotball og til fotballstyret.

Synes du dette virker spennende? Da ser vi frem imot å motta din søknad per e-post jobb@fetil.no. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Søknadsfrist er 18. april. Aktuelle kandidater vil bli vurdert fortløpende. Har du spørsmål om stillingen er det ingen grunn til å nøle med å ta kontakt.

Kontaktpersoner for stillingen som Utviklingssjef i Fet IL Fotball:

Kjetil Moren Bråthen – Sportslig og Administrativ leder
Mobiltelefon: 901 77 904