Alarm - Det smeller på Fedrelandet i uke 32 - alt er GRATIS!!!!!!

Sommeruka - En Fet uke, en unik mulighet for deg født mellom 2008-2004. Glem Copacabana, de Greske øyer, Spania og hytta i Sverige. Det er på Fedrelandet det skjer. DU kan velge mellom 13 ulike aktiviteter du kanskje aldri har prøvd. Beste av alt, alt er GRATIS inkludert lunsj.

2020-06-24

Påmelding til aktivitet tirsdag her!
Påmelding til aktivitet onsdag her!
Påmelding til aktivitet torsdag her!

Velg mellom disse aktivitetene:

Frisbee
Oppleve en dag i frisbeens verden. Du lærer forskjellige kasteteknikker og du får spille et par runder på vår nye frisbeegolfbane. Dagen avsluttes med lagspillet frisbee ultimate.

Ridning
Stall Nitteberg i Blaker inviterer til en dag med ridning og stell av hest. Bli trygg på hesteryggen til Romeo og Prince.

Amerikansk fotball
Lillestrøm Starfighters sin dyktige trener Patrick Hamnøy lærer deg teknikkene. Amerikanske fotball passer for alle. Bli med å kjemp sammen med og mot hverandre. Kjenn på smerten og gleden av å ta poeng. Hvis smittevernsreglene tillatter det vil det bli brukt fult beskyttelsesutstyr.

E-sport
Fetsokningen, Fehzan Ali vil lede E-sportgruppen. Her kan du virkelig lære av den beste. Det legges til rette for FIFA-spill og
turneringer

Orientering
Vekk med Google maps og mobil, nå må du stole på deg selv, kart og kompass. Friluftsliv er i vinden og her kan du lære deg grunnleggende kunnskap for å gjøre turen din enda mer trygg. Fet O-lag er med på legge til rette for god læring og trygghet.

Fisking
Norges råeste fisker, Erik Walmann og hans team tar med seg heldige fiskere på Øyeren. Med topp utstyr og enorm kunnskap kan vi nesten garantere at fisken vil bite.

Kano
KFUK/KFUM tar deg med på en flott padletur i Øyeren. Opplev vakker natur og se Øyerens unike dyreliv. Her blir det garantert Instamoments, #kanoforlife

Sykling
Med Fatbike kommer du deg frem nesten overalt. Etter en dag i Fetmarka har du testet downhillteknikker og lært å håndtere en annerledes sykkel.

Beachvolleyball og Cricket
En laidback sommerdag på Fetstranda. Halv dag med beachvolleyball og en halv dag med cricket.  Stay cool, og kos deg med to sommeridretter.

Svømming
Fet svømmeklubb legger opp til en variert og lærerik dag i bassenget. Dyktige instruktører gir deg ny kunnskap om crawl, stuping, vannpolo og synkronsvømming. Bli enda tryggere i vann. NB! Ta med eget badetøy inkl. badehette

Skyting
Sammen med Fet skytterlag får du nå muligheten til å lære deg å skyte med rifle. Skyting skjer kun tirsdag 4. august. Skyting vil foregå på Brattåsen.

Klatring
Klatring vil foregå innendørs i Eika Fet Arena. Dagen vil bestå av buldring og klatring i topptau under trygge omgivelser. Ladd opp fingrene og kroppen til en fysisk spennende aktivitet.
PS! For de av dere som har klatret i Eika Fet Arena tidligere, det har den siste tiden blitt montert nye ruter. Det er bare å glede seg.

Kajakk
Lillestrøm Kajakklubb vil gi deg en dag du ikke vil glemme med det første. Målet med kajakk er at dere skal ha mye moro og lek i trygge omgivelser. Samtidig får du et introduksjonskurs i kajakk, det vil si:
Deltakeren introduseres til kajakken og utstyret. Etter endt kurs har deltakeren gjennom enkel praktisk øvelse lært å bruke kajakk, åre, trekk og vest. Kurset skal motivere for videre opplæring i padling.

•         Løfte, bære og sjøsette kajakk.
  •         Padle forover med rett kurs.
  •         Stoppe.
  •         Svinge kajakken begge veier.
  •         Bakoverpadling.
  •         Gå rundt og komme seg tilfredsstillende ut av kajakken i vannet.
  •         Ilandstigning
  •         Sittestilling og god padleteknikk
  •         Innføring til hvordan en kan øke sikkerheten ved padling.
  •         Kjennskap til lokale padleforhold.

Kajakk vil foregå på Heiavannet. En Fet uke organiserer transport til og fra Fedrelandet hver dag.