Hvem gjør hva blant de ansatte?

Arbeidet med å bygge ny hall og drift av Fet Arena AS har gitt mange nye arbeidsoppgaver. De ansatte i Fet IL arbeider både for idrettslaget og for det nye hallselskapet. 

2016-09-23
Øystein Sigstad

I budsjettet til Fet Arena AS er det beregnet én full stilling til å drifte den nye hallen. Styrene i Fet IL og Fet Arena AS tenker at man samlet sett får bredere kompetansen i begge organisasjonene hvis denne stillingen deles av flere personer. Dette er løst slik at Fet IL står som arbeidsgivere for alle de ansatte, mens Fet Arena AS faktureres for det arbeidet de får utført. Hovedstyret i Fet IL ønsker å gi en kort orientering om hvem som nå gjør hva blant de ansatte.

Atle Søgård er daglig leder både i Fet IL og Fet Arena AS. En daglig leder er ansvarlig for den daglige driften av organisasjonen og er bindeleddet til styrene. Viktige oppgaver er å ha overoppsyn med økonomien, skaffe sponsoravtaler, følge opp søknader om offentlige tilskudd/fond og klubbutvikling. Mens byggeprosjektet pågår vil Atle ha mange tunge oppgaver knyttet til alt som har med byggingen å gjøre. Videre skal han planlegge detaljene rundt hvordan Fet Arena AS skal driftes, både praktisk og økonomisk. Svært mye av arbeidstiden hans vil derfor være knyttet til oppgaver for Fet Arena AS i det kommende året.

Vidar Lauritsen er ansatt i administrasjonen av Fet IL, men vil i økende grad også arbeide for Fet Arena AS. Han har arbeidet med å få på plass nytt medlemsregister og nye rutinene for fakturering i idrettslaget. Han er kontaktperson for alle spørsmål om medlemsregisteret og fakturering via dette systemet også framover. I tillegg jobber han med utvikling av hjemmesider, å lage gode rutiner for de frivillige, samt utarbeide en ny klubbhåndbok og laglederhåndbok. I året som kommer vil han jobbe for Fet Arena AS med blant annet med å utvikle driftsrutiner for den nye hallen.

Glenn Sæther er Fet ILs vaktmester. Han utfører vedlikehold og oppgraderinger på de anleggene som er eid av Fet IL, alene og ved å lede dugnadsarbeid. Han har ansvar for og utfører daglig drift av anlegget på Fedrelandet. Glenn utfører også renholdet i Fethallen, men vaktmestertjenestene i Fethallen forøvrig er det Fet kommune som har ansvaret for. På sikt vil også Glenn ha vaktmesteroppgaver knyttet til den nye hallen for Fet Arena AS.

Robin Ødegaard er ansatt av fotballgruppa i Fet IL og starter 1. november 2016. I høst blir fotballakademiet innlemmet i Fet ILs aktivitet og planen er å utvikle dette tilbudet videre. Inntektene fra fotballakademiet gir fotballgruppa økonomisk grunnlag for at Robin kan ansettes som daglig leder/sportslig leder. Robin har ansvaret for å planlegge, gjennomføre (trene) og videreutvikle fotballakademiet, som foregår etter skoletid på hverdager. I tillegg vil han jobbe for alle Fet ILs 580 fotballspillere med å revidere og implementere sportslig plan, med trener- og spillerutvikling sammen med klubbens øvrige trenere, og være ansvarlig for administrative oppgaver knyttet til fotballgruppa.

Det at fotballakademiet innlemmes i Fet ILs aktivitet vil gi oss gode erfaringer som kan komme de andre gruppene til gode. Med ny hall på plass vil det kunne være muligheter for å utvikle flere slike akademi-tilbud. 

For ytterlige spørsmål rundt administrasjonen og ansettelser, ta kontakt med

Øystein Sigstad

Styreleder Fet IL

Mob 988 15 030

Kalender

November
MTOTFLS
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301