60 pluss

Fet IL ønsker å være et av bygdas viktigste samlingssteder. Fet IL ønsker spesielt å bidra til yngre pensjonister hjelpes til å være jevnlig fysisk aktive, og finne nye roller og sosiale arenaer gjennom det frivillige arbeidet. Fysisk aktivitet og sosialt felleskap i denne aldersgruppen vil kunne fremme livskvalitet og forebygge eller utsette debut av aldersrelaterte sykdommer og helseproblemer.

Pensjonistgruppen

Fet IL har en egen pensjonistgruppe som møtes hver tirsdag kl.09:00 på klubbhuset på Fedrelandet. Vi møtes for å spise frokost som serveres av administrasjonen i Fet IL. Under frokosten diskuteres både store og små saker. Vi planlegger også hva som skal gjøres denne dagen av forefallent arbeid på anleggene til Fet IL, både ute og inne. Det er mest sosialt og hver enkelt bidrar etter egne evner uten noen form for arbeidstvang. I 12:00 tia blir det også tid til en kaffe og kringlebit eller en vaffel. Fet IL er takknemlig for innsatsen og bidraget fra pensjonistene men det er alletid rom for flere pensjonister i gruppa.

Trimtilbud med instuktør

Fet IL har trimtilbud til de over 60 år. To dager i uken (tirsdag og torsdag) arrangeres det trening i Fethallen fra kl 10:00 til 11:00. Treningen som holdes av fysioterapaut fra Fetsund Fysikalske og egen instruktør fra Fet IL er tilpasset så den skal passe alle uansett fysisk form.

Cafe (foreløpig stengt pga Korona)

Hver tirsdag er det åpen cafe på klubbhuset på Fedrelandet fra kl 12:00 til 14:00. Cafeen er drevet av frivillige pensjonister. Det serveres kaffe/te og nystekte vaffler. Cafeen er åpen for alle, uansett alder og tilknytning til idrettslaget. To ganger i året inviterer vi til en lunsj med snitter fra lokale leverandører. Dato og påmelding for Julelunsjen og sommer lunsjen blir kommuniser i forbindelse med treningene og Cafeen.

Frivillig

Har du et engasjement eller ønsker du bidra i et fellesskap til glede for flere? Fet IL ønsker å høre fra deg dersom du vil bidra i klubben. Send oss en melding på medlem@fetil.no

Mars
18192021222324