Sommerhilsen fra klatregruppa

Kjære klatrere, sikrere og klatreinteresserte!

Tusen takk for en fantastisk aller første vårsesong i klatrehallen og klatregruppa!

2018-05-15
Terjeb

Det har vært en pangåpning for klatremiljøet med masse positiv aktivitet i hallen og en kjempeflott dugnadsånd fra mange frivillige. Styret i klatregruppa er veldig takknemlige for alle som har stilt opp!

Nå er innesesongen over for i vår, barne- og ungdomsgruppene og dropin avsluttes nå som sommeren er kommet og uteaktiviteter venter.

Klatreveggen skal skrus om av ruteskruere som kommer 29. og 30. mai, så det blir demontering og vasking av tak fremover.

Vi er så heldig at vi har en velrenommert utevegg som heter Fetsundveggen selv om den ligger rett over grensen til Sørum kommune. Den har vi tatt under klubbens vinger og vi planlegger en utedugnad søndag 27.05 kl 10-17. Da vil vi rydde vegetasjon, løse steiner, bytte løse bolter og helst snekre ny bru over en bekk. Alle hjelpsomme hender er velkomne, her trengs ingen klatrekompetanse, bare hagesaks og evt snekkerutstyr!

Påmelding til høstens grupper og plan for dropin kommer snart, vi håper å kunne øke antall barn og unge som kan delta på grupper, men er avhengig av å få instruktørkabalen til å gå opp.

Klatregruppa møter stor interesse for barne- og ungdomsklatring og kurs og er i kronisk behov for instruktører. Hvis noen har klatreerfaring og kunne tenke seg instruktørkurs i høst for å kunne være med på barnegrupper eller holde kurs, ta kontakt!

Vi ønsker å klatre ute fremover og ønsker å annonsere hvilke dager vi er ute slik at andre kan henge seg på. Mai i år består av inneklemte dager slik at det har vært vanskelig å komme i gang, men utetider vil bli annonsert på facebooksiden vår, så følg med der! (Klatregruppa Fet IL)

Vi ønsker alle en riktig god sommer med nye høyder av alle slag – vi sees i Klatrehallen med nye klatreruter over sommeren!

Styret i Klatregruppa

Årshjul Klatregruppa

Januar                   Oppstart klatregrupper vårsemester

Kurs for foreldre og andre nybegynnere