Om Innebandygruppa

Floorball-08.png

Innebandygruppa er en av aktivitetsgruppene i idrettslaget som har fokus på breddeidrett hvor alle skal føle seg velkomne. Dette imaget vil innebandyen gjerne bevare. Innebandy i Fet IL skal være en idrett for alle.

Vi har ca 125 aktive medlemmer; aldersgrupper fra 6 år til Herrelag og Old Girls.
Vi forsøker å lage et tilbud til alle som ønsker det. Vi trenger flere jentelag, samtidig som vi ønsker flere lag i yngre alderstrinn. Innebandyen spiller sine hjemmekamper i Eika Fet Arena.

Stadig flere barn, unge og voksne finner fram til denne idretten, noe som har ført til at innebandy er en av de idrettene i Norge som vokser raskest.  Innebandyen i Fet har også merket denne veksten med økning i antall medlemmer. Det er hele tiden nye spillere som ønsker å spille innebandy.

Innebandy stiller i utgangspunktet små krav til ferdigheter, noe som gjør det enklere for nye spillere i alle aldersgrupper  å starte med idretten.

Innebandy er en lagsport som spilles med med fem utespillere og målvakt. Spilles på bane som er like stor som en håndballbane med 50 cm høye vant. Tempoet i en innebandykamp er svært høyt og det byttes spillere hele tiden. Keeperen må ha hjelm, beskyttelses drakt og ingen kølle. Spillerene må ha kølle, drakten til laget de spiller for, hallsko og beskyttelsesbriller.

Innebandygruppa er på jakt etter flere spillere og trenere, og vi vil gjerne ha DEG med på laget.
Innebandyen har som de andre gruppene «sin» plass på klubbens hjemmesider og egen Facebook-side facebook.com/Fet-IL-innebandy

Hvis du ønsker mer informasjon om innebandyen, så ta kontakt med oss.

Med sportslig hilsen

innebandygruppa