Fet IL inviterer til feiring på klubbhuset!

I forbindelse med vedtaket som ble fattet på kommunestyremøte i går tok vi oss en prat med leder av Fet IL, Øystein Sigstad. Han inviterer alle medlemmer på kake og kaffe på klubbhuset førskommende mandag klokken 1800-1930.

2015-09-03

Her vil det serveres marsipankake og det vil være mulig å spørre om ting man lurer på rundt den nye hallen.

Hva skjedde på kommunestyremøte i går?

Fet kommune vedtok i går å innvilge vår hallsøknad som har vært til behandling. Det betyr at vi nå kan gå videre med å få bygget ny hall i kommunen, noe som det har vært snakket om i snart 20 år. Nå er det en realitet!

Hvem skal bygge hallen?

Det er Fet IL som skal bygge og eie hallen. Fet kommune går inn med årlige tilskudd som er med på å dekke en del av kostnadene, og uten den støtten hadde det ikke blitt noen hall.

Hvor skal hallen ligge?

Hallen skal ligge på Østersund, mellom kommunehuset og Østersund ungdomsskole. Hallen blir en moderne toflate hall, og det kommer også en klatrevegg i den nye hallen.

Hva betyr dette for Fet IL?

Dette vil først og fremst bli et stort løft for barn og unge i kommunen, som nå vil få mye bedre anlegg til å trene f.eks. innebandy, håndball og turn. I tillegg vil en ny hall med større kapasitet også gi mulighet for å starte nye aktiviteter vi ikke har i kommunen i dag. Som klatring, som jeg er helt sikker på kommer til å bli en veldig populær aktivitet når hallen står klar.  Så dette er ikke bare  en god nyhet for Fet IL , men også for hele kommunen

Hva skjer nå?

Nå starter jobben med å omregulere tomten, i tillegg til at det er en del grunnarbeide som skal gjøres på tomten før vi kan begynne å bygge for alvor. Men med vedtaket i kommunen i ryggen, kan vi nå gå på disse oppgavene med visshet om at det økonomiske er på plass.

Men aller først skal vi feire litt, jeg håper at mange kommer på klubbhuset kommende mandag for å feire med litt kaffe og kake