Sommerbrev fra fotballen

Hei,

på tide å kort oppsummere hva det siste halvåret har bestått av og hva vi kan forvente oss fremover.

Allerede rett over ferien er det Fotballskole, Fet Pluss, og 6-årsserie på Fedrelandet.

2018-07-25
Kjetil Moren Bråthen

I disse dager er vi godt inne i sommerferien, og flere av våre lag har nettopp kommet hjem fra Dana Cup, og andre er igang med Norway Cup. Gjennom våren har jeg sammen med styreleder for fotballen, Espen Johnsen, vært gjennom møter med de aller fleste lagene i barnefotballen. Vi startet begge i våre roller omtrent samtidig, og noe av det første og viktigste for oss å ta tak i var å bringe klubben og lagene tettere sammen. Vi ønsker tettere kommunikasjon og støtte på tvers, og vi ønsker at klubben skal gjenvinne kontroll over tilbudet som gis til hvert enkelt lag. Det skjer mye bra i Fet Fotball, men samtidig er det mye vi må jobbe med for å få enda bedre. "Klubben er sjefen" er et viktig slagord for å bli en offisiell kvalitetsklubb. Det er en målsetning vi i samarbeid med NFF Akershus har bestemt oss for å nå i løpet av 2018 og 2019. I den forbindelse er det flere nye roller som skal fylles, og vi er glade for at vi i vår blant annet fikk på plass Bendik Jakobsen som ny dommeransvarlig. Les om dommeransvarlig her

Det skal gi mening å ta på seg verv i Fet IL, og sammen skal vi bidra til å gi alle barn og ungdom i bygda et best mulig tilrettelagt tilbud. I april arrangerte vi den tradisjonsrike Glomma Cup, og takket være alle dyktige personer som bidro, både i styret, som ledere, foreldre og på dugnad ble det nok engang en kjempesuksess. Dugnadsånden i Fet lever i beste velgående, et viktig premiss for et godt og inkluderende miljø på Fedrelandet. Takk til dere alle!

AkademiøktFet Pluss

Et viktig tiltak for et likt tilbud til alle på tvers av årgang og skole i barnefotballen i Fet er Fet Pluss. Fet Pluss er en videreføring av Fet-akademiet, hvor vi har bestemt oss for å skifte navn for å tydeliggjøre et tettere samarbeid med lagene. Det er viktig for oss at tilbudet klubben gir er tilrettelagt med en rød(blå) tråd i den utviklingen hvert enkelt barn trenger. Fet Pluss er et tilbud for de som ønsker noe mer enn lagstreningen, for de som ønsker å spille mer fotball med kompiser eller for de som ønsker et aktivitetstilbud etter skolen. Vi mener det også vil være positivt både for spillerne som ønsker mer egentrening, prøve andre aktiviteter eller ha mer tid med familien å kunne gjøre unna fotballtrening før foreldrene kommer hjem fra jobb. I høst åpnes også tilbudet for 2010 og 2009-årgangene pluss 2008, 2007 og 2006 som har vært med tidligere, og vi krysser fingrene for at det kommer flere nye barn som vi kan bli kjent med. I tillegg tilbyr vi lags-/ strukturtrening for de eldste barne-/ungdomslagene, og vi har denne sesongen et godt samarbeid med jenter 15 som har trent på Fet Pluss hver torsdag. Gode tilbakemeldinger gir motivasjon for å opprettholde vårt tilbud, og fortsette å utvikle oss. Fet IL jobber hver dag med å kunne tilby kvalitet i tilbudet med tanke på gode og velegnede instruktører, transport og mat før trening. Har du mulighet og lyst til å bidra, kontakt oss gjerne på kjetil@fetil.no. Vi anbefaler at lagene snakker sammen, for å få med flest mulig fra samme kull på samme dag. Det er allltid litt ekstra gøy å trene sammen med gode venner.

Meld dere på gjennom lenken her: https://www.superinvite.no/#/invitation/14f2ebeab937ca128186e7ba876faef9

Eller les mer om Fet Pluss her: https://www.fetil.no/Fotball/Sidemeny/Fet-PLUSS.html

TINE FOTBALLSKOLE

Før skolestart arrangeres den populære Tine Fotballskole på Fedrelandet. Her er det fortsatt ledige plasser, så meld dere på. Dette er et tilbud for alle barn fra 2011 - 2006.

Meld dere på gjennom lenken her: https://www.superinvite.no/#/invitation/77340c2e00e9e6ad1b2784dad06291ea

J2003_Arvika-cup_2017.JPG Arvika Cup

Rett før vi gikk ut i sommerferie var mange av våre lag deltagere på Arvika Cup i Sverige. Som i flere andre cuper i vår, blant annet Adidas Cup, Strømmen Storsentercup, Sør Cup etc, leverte våre lag gode prestasjoner og hentet hjem pokaler. I årets Arvika cup var det spesielt våre jentelag som imponerte, der blant annet Jenter 11 som enda ikke har begynt å spille offisielle sluttspill imponerte i sitt gruppespill. Jenter 13 avanserte helt til semifinale og hentet hjem pokal for sin 3.plass og Jenter 15 spilte en veldig bra turnering, gikk helt til finalen og ledet lenge før Kognsvinger trakk det lengste strået på slutten. En 2.plass var uansett en strålende prestasjon. Det er veldig gøy å se at jentefotballen i Fet virkelig blomstrer, med stor ettervekst også på de yngre lagene.

Ballskolen
Med oppstart av nytt skoleår er det samtidig tid for overgang for 2012-generasjonen fra ballskole til Fotball. Vi gleder oss for å se mange nye barn i aktivitet, og allerede 1.september skal vi selv arrangere 6-årsserie på Fedrelandet for alle lagene på Romerike.

Futsal

Etter at årsmøtet avgjorde at det skulle opprettes egen Futsal-grupppe i Fet, har denne gruppa overtatt våre treningstider inne i Fethallen i høst.

Vi ønsker dere en fortsatt fin sommerferie, og gleder oss til en ny fotballhøst sammen med dere.

Kjetil Moren Bråthen,

For Fotballgrupa, Fet IL.

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg

Omberammingsskjema2.jpg