Ny prosess igang, Fet Fotball ønsker å bli en offisiell kvalitetsklubb!

Fet Fotball har sammen med 4 andre klubber startet prosessen for å bli en kvalitetsklubb gjennom NFF Akershus. For å nå målet trengs bidrag fra flere dyktige og intiativrike personer. Prosessen har som mål å utvikle både klubben, aktiviteten og personer.

2018-06-05

Å tilby fotballaktivitet for barn og unge medfører et stort samfunnsannsvar, noe som vi ønsker å ta på alvor og utvikle.

Målet med prosessen er å stimulere til utvikling i alle ledd, for å forsterke helheten. Prossessen har fokus på sunne verdier og økt kompetanse i klubben og i styret, noe som vil gi ytterligere grobunn for kvalitet.

Kvalitetsklubb gjennom NFF Akershus er et verktøy som skal gi aktiviteten et merkbart kvalitetsløft i form av god organisering, stuktur og tydeligere identitet. Klubbens identitet er avgjørende for at den skal være en rollemodell i lokalsamfunnet.

Kvalitetsklubb vil si en klubb som arbeider strukturert. Erfaring viser at strukturerte klubber lettere tiltrekker seg frivillige. Klubben er sjefen, og like muligheter for alle fører til fotballglede i barne- og ungdomsfotballen.

Kvalitetsklubb nivå 1 har 4 hovedområder, "Aktivitet", "Organisasjon", "Kompetanse" og "Samfunns- og verdiarbeid", som tilsammen stiller 20 spesifiserte krav til vårt arbeide og som skal godkjennes fra kretsen. Arbeidet er langsiktig, og skal gi et bedre grunnlag for å opprettholde et godt og stabilt arbeide i årene fremover, og gjøre oss mindre personavhengig og mindre sårbare.

Prosessen med å bli en godkjent kvalitetsklubb, tar i gjennomsnitt ca 18 måneder.

Interessert i å bidra for at Fet IL skal nå målet, eller har forslag om andre som vil være midt i blinken; kontakt kjetil@fetil.no, eller fotball@fetil.no.

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg

Omberammingsskjema2.jpg