Strålende resultater for de blå!

Oppdatering fra ungdomsgruppa.
Siste ukes resultater fra ungdomsfotballen har satt flere av våre lag i en strålende posisjon for en spennende høstinnspurt! To lag er fortsatt helt der fremme og kjemper om våre første kretsmesterskap i seriesammenheng for ungdomsfotballen på mange år.

2020-09-18
Kjetil Moren Bråthen

Fet jenter 13 gruste Lillestrøm hele 5-1 på bortebane i denne ukens runde. Samtidig tapte Nittedal sin kamp mot Skedsmo, og det betyr at Fet er det eneste gjenstående laget uten poengtap i 1.divisjon j13. Nittedal og Lørenskog følger nærmest, med et tap hver. Nettopp disse lagene er Fet sine to neste motstandere, og det er en særdeles spennende avslutning på september som venter. Kampen mot Lørenskog skulle vært spilt på Fedrelandet lørdag 19.september, men hele Lørenskog-laget er satt i karantene og kampen utsettes inntil videre. Fetjentene sin neste kamp er derfor borte mot Nittedal torsdag 24.september klokken 18:30.

Fet gutter 14 hadde også en strålende helg. På grunn av 6-årsserien på Fedrelandet ble den ultimate toppkampen mot Ull/Kisa spilt på Dalheim. Det ble en høydramatisk kamp der Ull/kisa gikk opp i en 2-0 ledelse til pause. Fet er kjent for å aldri gi seg, og det skulle gi utslaget også i denne kampen. Etter 55 minutter reduserer Martin AK til 1-2. Kampen tetner seg til, og etter 62 minutter blir det marsjordre på en av Ull/Kisa sine spillere. Fet fortsetter å jakte utligning, og tre minutter før slutt blåses det straffe. Markus setter inn utligningen, men trollmannen på Fets midtbane var ikke ferdig med det. På overtid setter han inn seiersmålet, og Fetgutta har kjempet seg til seier på overtid i to kamper på rad. I og med at Ull/Kisa også gikk på et poengtap mot Lørenskog den siste uka, har Fet muligheten til å skaffe seg et lite forsprang med seier i neste kamp mot Kurland+. Den spilles på bortebane søndag 4.oktober.

Begge disse to lagene er med i kampen om kretsmesterskapet for fullt. En prestasjon vi må mange år tilbake for å finne forrige ungdomslag i Fet som har greid det.

Fet gutter 13 fikk en hard kamp mot serieleder Lørenskog sist uke. De kjemper en jevn kamp på tabellen mot Lillestrøm og Nittedal, der bare to poeng skiller lagene. Lillestrøm slo de tidligere i år, og etter kampen mot Rælingen hjemme på Fedrelandet 20.september så er nettopp Nittedal neste motstander den 26.september.

Fet jenter 15 har hatt to jevne kamper denne uka. Først ble tabellnabo Gjerdrum for sterke på Rema 1000 Ask kunstgress. Det var jevnt lenge, men Gjerdrum dro ifra utover i 2.omgang. På onsdag fikk Fet-jentene revansje mot Frogner. Mia sendte Fet i ledelsen i 1.omgang, før Frogner utlignet i det 53. minutt. Bare minuttet etterpå var Anea frempå og satte inn seiersmålet. Med det rykket Fet J15 tre plasser opp på tabellen, og passerte begge ukas motstandere. Jenter 15 sin neste kamp er borte mandag 5.oktober mot laget som ligger rett over de på tabellen, nemlig Nittedal.

Fet gutter 16 spilte forrige uke en jevn kamp mot Lillestrøm på Fedrelandet. Lillestrøm tok ledelsen to ganger, men begge ganger kjempet Fet seg tilbake og på overtid utlignet Kristoffer til 2-2. Med det er 1.divisjon gutter 16 svært jevn, og Fet har heng på lagene foran og kan avansere mange plasser med en god avslutning på sesongen. Neste kamp er borte mot Lørenskog søndag 20.september.

Fet jenter 17 har virkelig funnet fasongen, og er nå helt oppe på 2.plass i 1.divisjon; kun forbigått av Lillestrøm. Etter en litt treg start, har jentene nå 5 seiere på de 6 siste kampene etter at Flisbyen ble slått 2-0 den siste uka. Målene ble scoret av lagets toppscorer Emilie, og kaptein Mari  på straffe. I neste kamp venter serielederen Lillestrøm til en tøff kamp søndag 20.september.

Fet gutter 19 har endelig fått fart på sakene. Den siste uka ble først Rælingen holdt til uavgjort på bortebane etter at Sander utlignet vertenes ledelse, før Eidsvold Turn ble knust 3-0 på Fedrelandet. Med det har gutter 19 begynt å avansere på tabellen, og har fortsatt heng på lagene foran seg. Neste kamp er fredag 25.september borte mot Fu/Vo.

Idag er det ganske nøyaktig 1 måned igjen til alle kamper er ferdigspilt for sesongen, og vi gleder oss til mange spennende oppgjør, god stemning og stor spillerglede utover høsten.

Heia Fet!

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg