Fet G14 vant, de gule og svarte ble lillebror!

Nye kamper spilt i ungdomsavdelingen den siste uka, og høydepunktet ble G2006 sin seier mot Lillestrøm. Ekstra gledelig var det at seiersmålet kom i kampens siste minutt og målscorer var en hospitant fra 2007-kullet, nemlig Amir Zygmont.

2020-09-04
Kjetil Moren Bråthen

Med det er G2006 fortsatt ubeseiret i årets sesong, og ligger a poeng med Ull/Kisa på tabelltoppen. Lillestrøm, Fet og Ull/Kisa kjempet også ifjor om kretsmesterskapet, og det var derfor en viktig seier i en tøff kamp. Selv med seier var gutta enige om at de har mer å gå på, og allerede idag var de tilbake på trening for å heve nivået ytterligere inn mot neste kamp mot nettopp Ull/Kisa på Fedrelandet søndag 13. september. At gårsdagens kamp ble avgjort av en hospitant er gledelig for den jobben som gjøres i ungdomsavdelingen. Hard jobbing og gode prestasjoner blir betalt i form av fortjente sjanser på et høyere nivå, og en bekreftelse på at samarbeidet lagene mellom fungerer og gir gode synergier. Fet sitt første mål kom etter 28. minutter da Markus Eliassen Husby utlignet til 1-1. Rett etter pause sendte Hans Marius Granerud Fjeld Fet i føringen. Et straffemål til LSK skapte imidlertid spenning helt til siste slutt, før Amir Andre Zagmont avgjorde kampen med en nydelig avslutning med venstrebeinet.

Laget Amir spiller på til vanlig, G2007, har ikke spilt kamp siden søndag 30.august da det ble et knepent 0-2 tap mot Fjellhamar.

Heller ikke J2007 har spilt kamp denne uka, men jentene som foreløpig er ubeseiret spiller imorgen på Fedrelandet mot Frogner.

Jenter 15 fikk det tøft i dagens kamp mot serieleder Lillestrøm, og retter blikket fremover til fredag 11.september da de reiser på besøk til Gjerdrum. Gjerdrum ligger bak jentene på tabellen, og det forventes en beinhard kamp om poengene.

Gutter 16 har hatt en liten kamp-pause og har ikke spilt denne uka.

Jenter 17 som hadde spilt seg opp i tetkampen med tre strake seiere gikk onsdag på et 2-5 tap mot Kløfta. Ada Elise Martinsen og Emilie Sagen scoret målene i kampen som lenge var jevn, men der Kløfta avgjorde mot slutten. Med det gikk Kløfta opp på 8 poeng, og gikk helt opp i ryggen på Fet som fortsatt ligger på 3.plass med sine 9 poeng.

Også G19 har hatt en kamp-pause, men imorgen er de klare for ny match da Lørenskog kommer på besøk til Fedrelandet.

I og med at A-lagene våre damer og herrer ikke har fått åpne enda har kretsen opprettet en ny serie for U20. Der er Fet på topp etter to kamper, med seier mot Skedsmo og uavgjort mot Hauerseter.

Det er høy aktivitet i alle barne- og ungdomsgruppene våre, og vi gleder oss til en ny uke med yrende liv på Fedrelandet.

Heia Fet!

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg