Trenerforum med Geir Kåsene torsdag 10.september klokken 18:30

Frank De Boer, Dennis Bergkamp og Mauricio Sarri er kanskje ikke trenernavn en forventer skulle dukke opp i en sak om barne- og ungdomsfotballen i Fet, men alle er trenere som har stått på motsatt trenerbenk av mannen som avholder trenerforum for Fet-trenerne 10.september; nemlig Geir Kåsene.

Forumet anbefales for alle, men vil være spesielt nyttig for å se effekten av effektive treninger i barnefotballen.

2020-09-02
Kjetil Moren Bråthen

I 2015 var Geir fysisk trener i Legia Warzsazwa da de gikk videre fra gruppespillet i Europa League sammen med Napoli, og møtte Ajax i viderespillet. I tillegg til Legia Warzsava har Geir vært trener i norsk eliteserie fra 2001 og frem til han ble med Lillestrøm SK ned i OBOS i fjor. Samtidig er han trener for 2006 og 2010-kullene i Fet IL.

2006-kullet har han fulgt hele veien, og etter at de kom opp i ungdomsfotballen med tellende resultater har de vist at grunnlaget som ble lagt med stor fotballglede og god kvalitet i barnefotballen har gitt god spillerutvilkling. En periode hadde de 6 kretslagsspillere fra samme barneskole i Fet. I tillegg har laget etterhvert blitt slått sammen med de andre skolene i Fet, og det har kommet til kretslagsspillere fra klubber som Dalen og Bjørkelangen med et ønske om å fortsette utviklingen sammen med Geir og de andre spillerne på laget. Som en ekstra bekreftelse på utviklingsnivået i gruppa, ble to spillere fra laget tatt ut til Equinor talentleir for de beste 14-åringene i landet tidligere i år.

Nøkkelen er holdninger og mange spillere som vil mye, og som har trukket hverandre opp underveis. Et godt utgangspunkt for å lære.

-        Fokuset har vært å spille hurtigere enn motstanderne. Oppfatte, tenke og utføre kjappere enn andre, sier Geir. Målet er å utvikle hver spiller til et høyere nivå enn i dag.

Det blir også noe av fokuset på trenerforumet, med tema:

«Effektivitet i hver økt, og positiv forsterkning»

Vi i Fet IL anbefaler alle våre trenere å holde av dagen, og suge til seg læring og erfaringer. Det er veldig lett å si at all trening skal gjøres med ball, men det å faktisk gjøre all trening med ball effektivt er noe annet. Trenerforumet vil gjennomføres som en praksisøkt ute på feltet. Oppmøte på tribunen torsdag 10.september senest klokken 18:30. Vi sees!

Påmelding gjøres til: kjetil@fetil.no

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg