Flere Fet-lag jakter kretsmesterskap

Etter at sesongen endelig kom igang har flere Fet-lag gjort seg positivt bemerket i jakten på kretsmesterskap.

2020-08-31
Kjetil Moren Bråthen

Jenter 2007 som ble kretsmestere i inne-km for 2020 har også kommet godt i gang med utendørssesongen. 2 av 2 seiere har det blitt, og med det jaktes Nittedal på toppen av tabellen som har startet med 3 strake seiere. Også Lørenskog, Fjellhamar og Lillestrøm henger med, og de tre lagene har foreløpig ett tap hver som alle har kommet mot enten Nittedal eller Fet. I inne-km i vinter ble nevnte Nittedal slått i kvartfinalen, før Lillestrøm ble slått i semien og Lørenskog i finalen. Det er derfor de nevnte storhetene som også skal gjøre opp seg i mellom når det drar seg til i kampen om kretsmesterskapet utendørs. Jenter 2007 samarbeider tett med jenter 2008, og det er også noen av de ivrigste 2008-jentene som hospiterer opp til denne kamparenaen. J13 sin neste kamp er søndag 6.september klokken 18:00 mot Frogner, som er en hard nøtt etter at de fikk over store deler av Kløfta før årets sesong.

Gutter 2006 kjempet allerede ifjor en innbitt kamp med Ull/Kisa og Lillestrøm om kretsmesterskapet. I år er det disse tre lagene som har inntatt førersetet igjen. Fet og Ull/Kisa er ubeseiret i sine første kamper og leder an på tabellen. Nettopp Lillestrom og Ull/Kisa er Fet sine to neste motstandere, og først ut er Lillestrøm på Fedrelandet torsdag 3.september klokken 18:30. Fet sine første seiere har kommet med 3-1 mot Lørenskog og 1-0 mot Fjellhamar.

Ekstra gledelig er det at jenterevolusjonen vi omtalte ifjor gir utslag i at vi klarer å beholde slagkraftige lag høyere opp i aldersklassene, og vi klarer å beholde spillerne lenger. Med tre strake seiere har vårt J17 lag klatret opp på 3.plass på tabellen, kun passert av Ull/Kisa og Lillestrøm. Neste kamp for J17 er på Fedrelandet mot Kløfta onsdag 2.september.

Også andre Fet-lag hevder seg godt i 1.divisjon i årets sesong. G16 har utviklet seg jevnt og trutt gjennom mange år, og har etablert seg i midtsjiktet av 1.divisjon. Deres neste kamp er borte mot Gjelleråsen mandag 7.september. J15 er igang med sitt første år i 1.divisjon, og leverte et sterkt 2-2 resultat i forrige bortekamp mot Skjetten. Deres neste kamp er fredag 4.september borte mot Lillestrøm klokken 19:00. Også G13 er i gang med sin første sesong i 1.divisjon, og har blant annet dratt i land en trepoenger i en spennende 5-4 kamp mot Lillestrøm. Deres neste kamp er borte mot Kløfta søndag 6.september kl 11:00. Vi er også veldig glade for endelig å ha etablert et G19 lag. De hevdet seg på øvre halvdel med stort sett førsteårs-juniorer ifjor, som nå har blitt andreårs juniorer. I neste kamp gjester Lørenskog Fedrelandet den 5.september klokken 18:15. Med det har vi i årets sesong nådd en målsetning om å være representert i 1.divisjon i alle aktuelle ungdomsklasser.

Disse og flere sterke resultater gjør at Fet IL er i ferd med å befeste en posisjon som en av de store ungdomsklubbene på Romerike. Gode resultater kommer på bakgrunn av målrettet jobbing for å legge tilrette både for utvikling og å ta vare på flest mulig spillere underveis. Flere spillere lenger gir muligheter for bedre utvikling og tilrettelegging i form av hositering og tettere oppfølging fra lagene og resten av klubben. Visjonen om flest mulig, lengst mulig og best mulig er stadig mer aktuell, og vi gleder oss over at satsningen i barne' og ungdomsfotballen gir synlige resultater i klubben. Det jobbes stadig med å få til mer treningsflate, slik at vi klarer å ta vare på og legge tilrette for flest mulig fotballspillere i Fet IL.

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg

Omberammingsskjema2.jpg