På innsiden av Equinor landslagsskole

Fet IL er stolte over å være representert på årets Equinor Talentleir, der landets beste 14-16 åringer har vært samlet denne uka. "Veldig gøy og veldig lærerikt", sier Martin Arnesen Krog etter uka i Porsgrunn.

2020-08-14
Kjetil Moren Bråthen

Faktisk var to Fet-spillere tatt ut til årets samling, men Ola Bjerkenes valgte i samråd med Fet og LSK å fortsette utviklingen sin i gult og svart før samlingen fant sted. Dermed ble Martin Arnesen Krog Fet sin representant i det celebre selskapet, og beviset på at Fet er en god start på drømmen om å bli blant landets beste fotballspillere. Den største jobben må utøverne uansett legge ned selv. På grunn av Corona har samlingen vært sperret for andre enn utøvere og ledere, men gjennom sin mor, Elin, kan Martin fortelle at sommeren har gått med til mye trening for å stille best mulig rustet til samlingen. Han skryter av inspirerende opplegg, og synes det er kjempegøy å få lov til å spille med mange gode spillere fra hele landet.

Til daglig spiller Martin på Fet G14 under kyndig ledelse av Geir Kåsene. Gruppa har skapt en felles fotballglede og lagt ned utallige timer sammen på feltet eller på løkker rundt om i Fetsund. Treningsglede kombinert med treningskvalitet gir resultater, og kullet har vært dominerende i antall kretslagsspillere på Romerike. I Fet gjør vi vårt beste for å legge til rette for at disse og andre årganger skal få de beste muligheter for å utvikle seg lengst mulig sammen i vår stolte marineblå drakt. Det er inspirerende både for alle som jobber i klubben, med laget og andre lag i klubben at Martin viser vei og viser at alt er mulig. The Sky Is The Limit!

Equinor Talentleir har alltid vært viktig for oss, men i år er den viktigere enn noen gang. Etter en tøff periode har spillerne hatt noe å se frem til gjennom sommeren. Det har vært veldig motiverende for oss alle, sier ansvarlig for Landslagsskolen i NFF, Håkon Grøttland.

NFF Akershus har også vært tilstede i Porsgrunn, les hva de skriver om samlingen her:

Fornøyd med innsatsen

Martin%20AKequinor.jpg