Fet-jenta Malin Øiseth innstilles til forbundstyret!

Valgkomiteen i NFF har innstilt Fetsund-jenta Malin Øiseth til forbundstyret, der Terje Svendsen fra Rosenborg innstilles videre som fotballpresident. -Jeg gleder meg veldig mye, og ønsker å takke valgkomiteen for at de valgte meg, sier Malin til fetil.no

2019-12-17
Kjetil Moren Bråthen

Valgkomiteen i NFF har kommet med deres innstilling til forbundsstyret og sammen med representanter fra maktbastioner i Norsk Fotball som Rosenborg, Lillestrøm, Bryne og Aalesund er det også funnet plass til en representant fra Fet IL. Vi er stolte av å ha en slik ambassadør i vår klubb, blant de øverste organene i norsk fotball.

- Jeg håper jeg kan lære mye, og samtidig være med på å utvikle norsk fotball videre, sier Malin.
Endelig valg gjøres på tinget i mars.

Valgkomiteen skriver følgende begrunnelse:

Kriterier:
I sitt arbeid har valgkomiteen lagt til grunn følgende kriterier:

• Ha sterke strategisk evner
  • Være gode på samspill, samarbeid og kommunikasjon
  • Ha et helhetlig og overordnet perspektiv på norsk fotball
  • Kompetanse og kapasitet til å bidra aktivt i å lede og videreutvikle norsk fotball nasjonalt og internasjonalt

Valgkomiteens overordnede vurdering:

• Valgkomiteen vektlegger kontinuitet i styringen av norsk fotball i god organisatorisk fremgang og høyt fokus på utarbeidelse av ny strategiplan for perioden 2020 – 2023. Det innstilles på fornyelse med ett styremedlem som tross sin unge alder har opparbeidet seg en god og bred erfaring fra fotballorganisasjonen både i klubb, krets og forbund.
  • Valgkomiteen vektlegger at styret samhandler godt innad, med administrasjon og andre deler av fotballorganisasjonen.
  • Likt antall kvinner og menn i forbundsstyret skal opprettholdes.

Valgkomiteens vurdering av nytt styremedlem:

Malin Frantzen Øiseth (23 år) studerer Markedsføring og Salgsledelse på Høyskolen Kristiania. Hun er hoveddommer i Toppserien og har også hatt internasjonale oppdrag.

(Hennes engasjement i NFF er etter det nye regelverket fra NIF ikke til hinder for at hun er valgbar til tillitsverv i samme organisasjon).

Hun er medlem av Jenteutvalget i NFF Akershus og benyttes som kompetanseressurs for kvinnelige dommere i kretsen. Hun har trenererfaring fra Fet skiklubb.

Malin ble i 2018 nominert som en av 3 til årets unge leder i Norges Fotballforbund.

På Akershus videregående skole var hun med og etablerte, drev og avviklet ungdomsbedrift som er Ungt Entreprenørskaps bedriftsprogram i videregående skole. Arbeidet gjennomføres med støtte fra lærere og mentorer fra det lokale næringslivet.

Hun har senere vært rådgiver og trainee i Ungt Entreprenørskap i Akershus- holdt foredrag og var brobygger mellom skole og lokalt næringsliv.

Les hele saken fra Norges Fotballforbund her:

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg

Omberammingsskjema2.jpg