Simen og pappa Schønningsen lager håndballskole i Fetsund

Vi nærmer oss avkast til årets håndballskole, Schønningsen Akademiet. Det litt lange navnet kommer fra Simen Schønningsen. Han er Fetsundgutt og har gått gradene i håndballen. Nå spiller han topphåndball i Danmark og er på Norges rekruttlandslag.

2019-06-06
kariannesandvoll

Simen tar med seg profilerte håndballkompiser som blant annet Moa Høgdahl og Sander Sagosen og lager håndballskole i Eika Fet Arena 25-27. juni.

Det hele startet som en tanke mellom pappa Espen og Simen. De to så hvor populær håndballskolen til kompisen Sander Sagosen var. Sander startet skolen i Trondheim i fjor. Med et hjerte for Fet IL hadde far og sønn lyst til å gjøre det samme i Fetsund. Håpet er å bidra til økt rekruttering i klubben, holde på dagens spillere og å rett og slett lage en kul håndballskole.

En prosjektgruppe med entusiastiske håndballforeldre hadde sitt første møte for litt under ett år siden. «Prosjektgruppen organiserer alt det praktiske, mens jeg og gjengen min tar oss av det sportslige», smiler en spent Simen i vårsolen utenfor Eika der han har vært med pappa Espen for å bistå som trener. Espen trener et av Fet IL sine guttelag og har god hjelp av sin eldre sønn og Eirik Hybertsen denne dagen. Eirik er en av instruktørene som også kommer til akademiet. Eirik er også en ekte Fetsundgutt, som har spilt med Simen i mange år. Først i Fet IL, så på Fjellhammer IL og sist i Haslum HK. «Vi gleder oss stort», sier de to kompisene. At det er gøy å gi noe tilbake til klubben er de begge enige om.

«Det blir tre dager med håndball, styrketrening, teori og moro. Vi har også noen fine premier vi har lyst til å dele ut. Siste dagen blir det kamper mellom gruppene, så da håper vi foreldre og de som ønsker stikker innom og ser på», smiler Simen.

Før Akademiet er de to kompisene og pappa Espen klare for Fredrikstadcup. De har fått seg fine jakker med logo på ryggen. «Ser du oss er det bare å komme og hilse på!»

20212223242526