En Fet sommerferie er igang

En Fet sommerferie er i gang. Dette historiske ferietilbud, med over 1000 gratis aktivitetsplasser for barn og ungdom fordelt på 30 dager startet med braks og bram 23. juni. Juni aktivitetene er fulltegnet, men det er mulighet til å melde seg på aktiviteter i august.

2021-06-25

En Fet sommerferie startet 23. juni med gratis Tine fotballskole.

Selv om årets fotballskoler er fullbooket har du nå muligheten til å melde deg på gratis aktiviteter i august.

Innebandyskole 02. - 05. august meld på her

En Fet uke for ungdom 06. - 10. august, komponer din egen aktivitetsuke blant 20 ulike aktiviteter. Meld på her.

Håndballskole 11. - 12. august meld på her

Turnskole 14. - 17. august, få plasser alle dager plasser igjen, vi ser på mulighet til å åpne påmelding for lørdag og søndag. Mer info kommer.

Enorm interesse
Kjetil Moren Bråthen sportslig- og administrativ leder i fotballgruppa har aldri opplevd en slik stor pågang til Tine fotballskole tidligere. Han kan melde at begge fotballskolen ble fullbooket i løpet av 14 dager.

Etter to dager på feltet melder Bråthen om stor aktivitetsglede. Det er to ting som gleder ekstra mye i år. Det første er at vi at mange 2013 jenter har meldt seg på fotballskolen. Dette laget ble etablert for få uker siden. Det andre er at over 40 ungdommer har fått sommerjobb under Tine fotballskole. Ved å være instruktør under Tine fotballskole får ungdommene tidlig kjenne på det å være leder og å ha ansvar.

Schønningsen akademiet
Fjorårets utgave ble avlyst, men i år er det full rulle i Eika Fet Arena med over 100 deltakere. I løpet av tre innholdsrike dager får deltakerne gode utfordringer. Det er en fryd å se kvaliteten på det spillerne viser på treningene. Simen Schønningsen har samlet et meget godt team til å lede spillere fra hele Østlandet. Trenerteamet består av Emil Kheri Imsgård, Thomas Boilesen, Aksel Horgen, Eirik Hornnes Hybertsen og Moa Høgdahl som instruktører. I dag får deltakerne i tillegg møte Sander Sagosen via videolink.

Hvorfor vil Fet IL tilby over 1000 gratis aktivitetsplasser i sommer?

Etter å ha vært nedstengt i lang tid er det utrolig viktig at vi som idrettslag klarer å legge til rette for at flest mulig kommer tilbake i aktivitet sier daglig leder Atle Søgård. Da er det ekstra gledelig at vi klarer å gjøre disse aktivitetene helt gratis for alle uten at det går utover kvaliteten eller innholdet på aktivitetene. En Fet sommerferie er fylt med alt man kan tenke seg av aktiviteter og jeg håper og tror at vi vil gjøre sommeren 2021 til en ekstra minnerik sommer for alle barn og unge i Fetsund og omegn. Det fortjener vi etter den kjedelige perioden vi har vært igjennom.

Bli med å støtt En Fet uke gjennom Lokalverdi?

En Fet sommerferie er viktig for Fet IL og idrettslaget vil i løpet av sommer bruke over en million kroner på En Fet sommerferie. Store deler av dette beløpet har klubben fått dekket gjennom støtte fra BUFDIR, Gjensidigestiftelsen og Lillestrøm kommune. Når tildelingene er telt opp ser vi at vi mangler 200 000,-. Det er midler vi er villig til å investere, men vi frir nå til det lokale næringslivet og privat personer for å være med på å dekke dette gapet. Slik at gruppene våre som er med å legge til rette for 30 dager med flott aktivitet kanskje kan sitte igjen med litt kroner.

Sammen med Trøgstad Sparebank etablerte vi en spleis hos Lokalverdi. Trøgstad Sparebank kick startet innsamlingen med 30 000,- og i tillegg dobler Trøgstad Sparebank privat bidrag. Gir du 100,- gir Trøgstad Sparebank 100,-. Dette gjelder opp til 20 000,-.

Disse har allerede gitt sine bidrag til En Fet sommerferie, GI DIN støtte til En Fet sommerferie her

logo%20med%20slagord.JPG

Gjensidigestiftelsen.png