Velkommen til å trene i den nye aktivitetsparken

Mellom Fethallen og klubbhuset står det nå 14 utendørs treningsapparater, klare til bruk fra i dag. Her er det gratis å trene – året rundt.

2016-11-22
Annhild.Mosdol

Hovedstyret for Fet IL ønsker å gi et treningstilbud til alle innbyggerne Fet kommune, ikke bare de som er medlemmer av idrettslaget. Derfor har vi bygget en utendørs aktivitetspark med treningsapparater. Vi håper at parken kan bli et populært tilbud, særlig for de voksne. Kanskje kan foreldre og besteforeldre trene litt selv mens barna er på trening. Aktivitetsparken er lagt mellom Fethallen og klubbhuset for at den skal være lett tilgjengelig fra anleggene og fra turstien langs Glomma. Snart blir det også bedre belysning her på kveldstid. Pensjonister og andre som er hjemme på dagtid er ekstra velkomne til å ta turen ned til Fedrelandet.

Det er gratis å trene i aktivitetsparken, som er produsert av det svenske firmaet Ute-Gym. Vi valgte disse treningsapparatene fordi de har funksjonelle øvelser og bevegelser. Tar man runden gjennom hele aktivitetsparken får man trent alle store muskelgrupper. Noen apparater har ulike vekter slik at du kan velge den som passer deg best. Ved hvert apparat er det både bilder og beskrivelser av hvordan øvelsen skal utføres. Nettsiden til Ute-gym har også små videoer som viser øvelsene.Se her: http://www.ute-gym.se/teknik-tips/

Aktivitetsparken kan brukes av både gamle og unge, utrente og trente. Trenerne for håndball-, innebandy- og fotball-lagene oppfordres til å la barna bruke aktivitetsparken på noen av treningene. I løpet av 2017 vil vi arrangere noen åpne samlinger med instruktør som vil demonstrere hvordan apparatene kan brukes. Mer informasjon kommer etter hvert.

Det er Fet IL som har bygget aktivitetsparken, med økonomisk støtte særlig fra Fet kommune og Sparebankstiftelsen. Treningsapparatene er svært solide og tåler å stå ute i vær og vind i mange, mange år framover.

Siden det er grått og vått i dag, blir det ingen åpningsseremoni. Men herved erklæres aktivitetsparken som åpen! Velkommen!