Flere instruktører på Fotballakademiet

På akademiet har det vært et ønske om flere instruktører på øktene. Fet IL har tatt tilbakemeldiingene på alvor, og kan presentere 3 nye trenere som går inn og bidrar på akademitreningene sammen med de eksisterende instruktørene.

2018-04-03

Dette er et av tiltakene vi gjør for å heve kvaliteten på akademiet ytterligere. Akademiet ledes av Sportslig og Administrativ leder for fotballagruppa, Kjetil Moren Bråthen, som har praktisert med UEFA B-lisens siden 2010.

Meld på neste periode av akademiet, fra påske til 9.mai. Åpent for årgangene 2008-2004.

Påmelding fotballakademiet, trykk her

Ny instruktør 1:

Navn: Øystein Sigstad

Alder: 42 år

Yrke: Produktsjef Telia Bedrift

Erfaring som trener:

- Hovedtrener for Fet J2005 noen sesonger, vært involvert i laget fra oppstart. Vært med å starte opp andre jentelag i Fet IL.

- Har NFF C-lisens trenerkurs

- Har søkt opptak til UEFA B trenerkurs i år.

Trener som trives best på feltet og med å gjennomføre gode treningsøkter. Liker å jobbe med enkeltspillere og utvikle ferdigheter, men også det å plassere ferdigheter inn i spillsituasjoner.

Ambisjon som trener er å jobbe med barn og unge, utvikle de og lage gode og trygge rammer for de, slik at de fortsetter så lenge som mulig.

Ny instruktør 2:

Navn: Kristoffer Endresen

Alder: 21 år

Spilt fotball hele livet, og spiller nå på A-laget til Fet i tillegg til å være i trenerteamet til Fet G04.

Kommer opprinnelig fra Strømmen IF, hvor han også var instruktør for enkelte økter på deres akademi.

En lagspiller og ledertype som liker å ta i et tak.

Trives som trener og har fokus på utvikling. Er igang med sin trenerutdannelse.

Ny instruktør 3:

Navn: Jan Henrik Lauritsen

Alder: 19 år

Spilt fotball i Fet fra 6-16år, og de to seneste årene i AFSK.

Har også spilt innebandy for Fet og Lillestrøm IBK.

Jan Henrik har vært fast instruktør under fotballskolen, og i 2017 har han gjennom sin skolegang jobbet med en aktivitetsgruppe på SFO.

Har allerede vært med på akademiet i mars.