Glem Messi og Ronaldo, Fet IL ble vinneren av årets overgangsvindu.

Fet IL, et idrettslag i rivende utvikling og stadig på jakt etter å gi et bedre tilbud til nærområdet rundt Fetsund. Et naturlig samlingspunkt for lokalmiljøet. Derfor er vi meget glade for å kunngjøre at Thomas Lewandowski, av flere omtalt som en av verdens beste trenere, har begynt å jobbe for Fet IL.

2021-09-03

Etter at han ga seg som utøver har han utdannet seg til å bli Master Coach (den høyeste utdannelsen innen utholdenhet i verden). Han har trenersertifikat innen 8 ulike idretter og har vært landslagstrener i friidrett i Polen og for flere andre landslag. Han har spesialisert seg innenfor hurtighet, styrke, utholdenhet og intensitetstrening. Her er han en av verdens beste.
Thomas sin kunnskap og varierte erfaring skal vi bruke til å utvikle Fet IL videre. Sammen skal vi ta Fet IL til nye høyder.

Thomas har bodd noen år i Fetsund allerede, og blir stadig bedre kjent i nærområdet. Han har rukket å gi oss et meget godt inntrykk med sitt hyggelige humør og sin enorme kompetanse. Thomas var selv et stort idrettstalent, og har deltatt på både det Polske U-17 landslaget i fotball, og det Polske U-20 landslaget i friidrett.

Som gode trenere flest er han alltid nysgjerrig på å lære mer. Samtidig som han utdannet seg startet han trenerkarrieren som 20-åring, og skjønte tidlig at hvis han skulle bli blant de beste så måtte han lære av de beste. Det medførte at han reiste til Kina, New Zealand, Australia, USA, Kenya og Etiopia. Her lærte han av utøvere, trenere, forskere og eksperter.

Etter å ha blitt uteksaminert med en mastergrad i Sportsvitenskap, har han siden studert pedagogikk, sportspsykologi, barneutviklingspsykologi, markedsføring og ledelse, i tillegg til kurs innen ernæring, skadeforebygging, personlig trener og fysioterapi.

Han har utviklet sin egen treningsfilosofi, som har bidratt til å ta hans lokale klubb i Polen til øverste nivå i friidrett. Dette ble lagt godt merke til, og det var slik han fikk tilbudet om å bli landslagstrener i Polen. For å utvikle topp internasjonale utøvere har Thomas laget et treningsprogram for utvikling av unge idrettsutøvere. Programmet tar for seg allsidighet, helse, skadeforebygging og mental utvikling og trygghet. Læring skjer via spill og moro, og med bakgrunn i denne øvelsesbanken går han under tilnavnet Mr Drill.

De siste fem årene har han ved siden av å være trener/konsulent for 20 utøvere over hele verden undervist landslagstrenere i mange idretter fra mange europeiske nasjoner. Hans prestasjoner har blitt lagt merke til, og han har blitt tildelt noen av de høyeste statlige prisene i Polen for hans bidrag til utvikling av sport og fremme av en sunn livsstil.

Vi ønsker Thomas hjertelig velkommen, og gleder oss stort over å ha han på laget. Mer kompetanse, mer utvikling, bedre tilbud. Heia Fet!

V%E6ret%20p%E5%20Fedrelandet2.jpg

Omberammingsskjema2.jpg