Aktivitets- og samfunnsutvikler i Fet IL

100 % engasjement til 31.12.2021 med mulighet for fast stilling

2021-04-15

Vil du være med å skape samhold, trygghet og engasjement i bygda vår i en stilling med oppstart 01.08.2021

Fet IL er et fleridrettslag som samler flere idretter under samme administrasjon og visjon (Fotball, Håndball, Innebandy, Futsal, Gym og Turn og Klatring). I tillegg har idrettslaget en satsning på 60pluss og turaktiviteter. Idrettslaget er med sine 2400 medlemmer det største idrettslaget i Lillestrøm Kommune. Gjennom idrettslagets aktiviteter, både tradisjonelle idrettsaktiviteter og ulike andre arrangementer, ønsker Fet IL å være et av bygdas viktigste samlingssteder.

Med stolte tradisjoner, et rekordhøyt aktivitetsnivå og viktig anleggsutvikling er Fet IL i medvind. Vi søker derfor etter en ny offensiv lagspiller i form av en engasjert aktivitets- og samfunnsutvikler. Vil du være med å ta idrettslaget til nye høyder?

Du vil tilbringe ca. 30% av arbeidstiden på skolene i bygda, og ca. 70% av arbeidstiden på idrettslagets arenaer. Du må regne med noe arbeid på kveldstid og i helger.

Arbeidsoppgavene vi tilbyr vil være varierte, og du må være i stand til å ta initiativ og løse utfordringer som oppstår underveis. Her er ingen dager like. Du skal jobbe med mange mennesker og må være i stand til å bygge relasjoner raskt på tvers av aldre.

Arbeidsoppgaver

• Hovedansvarlig for prosjektet «Skolepuls» - 12 økter á 45 min per uke.
  • Planlegge, tilrettelegge og gjennomføre Skolepuls på barneskolene i Fetsund.
  • Holde kontakt med skolene, og bidra til å videreutvikle Skolepuls-prosjektet.
  • Planlegging og gjennomføring av 60pluss-tilbudet i Fet IL
  • Aktivitetsleder på Fet IL Aktiv, et aktivitetstilbud etter skoletid for 1.-4. klassinger.
  • Samarbeide med øvrige aktivitetsledere og assistenter på Fet IL Aktiv.
  • Hjelpe til med diverse forefallende arbeid i idrettslaget.

Ønskede kvalifikasjoner

• Stort engasjement for å jobbe med barn og ungdom.
  • Erfaring med å planlegge og lede aktivitet for barn og ungdom.
  • Påbegynt eller fullført høyere utdanning med pedagogisk/idrettsfaglig retning er ønskelig.
  • Disponere egen bil.

Personlige egenskaper

• Sosial, åpen og utadvendt.
  • Kreativ og engasjert.
  • Evne til å kommunisere godt med barn.
  • God arbeidskapasitet.
  • Liker å ha mange baller i luften.
  • Selvstendig med god gjennomføringsevne og handlekraft.
  • Håndtere grupper med barn på en god måte.
  • Fleksibel, energisk og yter det "lille ekstra" når det er nødvendig.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• En spennende og utfordrende hverdag i en klubb i medvind.
  • Muligheten for en unik og spennende erfaring fra innsiden av Lillestrøm kommunes største idrettslag.
  • Spennende og hektiske arbeidsdager sammen med mange fantastiske barn og kollegaer.
  • Fleksibilitet med stor frihet under ansvar.
  • Gode og dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø.
  • Muligheter for fast 100% stilling
  • Lønn etter kvalifikasjoner og nærmere avtale
  • Gode pensjon- og forsikringsbetingelser

Den som ansettes må beherske norsk skriftlig og muntlig, og vise frem gyldig politiattest.
Stillingen rapporterer til markeds- og arrangementsansvarlig.

Synes du dette virker spennende? Da ser vi frem imot å motta din søknad per e-post jobb@fetil.no. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Søknadsfrist er 7. mai. Aktuelle kandidater vil bli vurdert fortløpende. Har du spørsmål om stillingen er det ingen grunn til å nøle med å ta kontakt.

Kontaktpersoner for stillingen som Aktivitets- og samfunnsutvikler i Fet IL:

Atle Søgård – Daglig leder
Mobiltelefon: 95146834